Skip to main content

Zašto je važno pribaviti LOKACIJSKE USLOVE pre početka gradnje objekta (1/3)

20 Jul 2015

Zašto je važno pribaviti LOKACIJSKE USLOVE pre početka gradnje objekta (1/3)

Planiranje i izgradnja objekta za svakog Investitora pretstavlja izuzetno složen proces, bez obzira dali je to u pitanju manje zahtevan objekat (kuća za stanovanje, vikend objekat gde je predviđen povremeni boravak korisnika) ili je u pitanju objekat kompleksnog poslovno-komercijalnog sadržaja i funkcije. 

Prvi korak u planiranju je izrada Idejnog rešenja i Idejnog projekta.

U ovoj početnoj fazi razmišljanja izuzetno je važna uloga arhitekte  koji će pomoći da se ideje prevedu u prostornu zamisao. Početna ideja u komunikaciji sa arhitektom najčešće se transformiše u više prostornih mogućnosti koje će dovesti do odgovarajućeg idejnog rešenja a zatim i Idejnog projekta.

Kako bi došli do odgovarajućeg idejnog koncepta izuzetno je važno da napočetku Investitor pribavi Informaciju o lokaciji od opštinski službi koje su nadležne za konkretnu lokaciju na kojoj će se graditi budući objekat.

Šta je ustvari Informacija o lokaciji?

Informacija o lokaciji je zvanični dokument opštine na kojoj se gradi objekat u kome su definisani uslovi za izgradnju. Ovim dokumentom su definisani urbanistički parametri (procenat izgrađenost, indeks izgrađenosti, dozvoljena spratnost budućeg objekta…) kao i drugi parametri koji su neophodni arhitekti kako bi adekvatno pristupio izradi idejnog rešenja.

Koliko je važan ovaj dokument na početku ide u prilog i činjenica (ako bez ovog dokumenta sa arhitektom dogovarate/realizujete idejno rešenje sigurno ste na pogrešnom put jer nemate osnovne smernice za konkretnu lokaciju i dolazite do rešenja za koje nećete dobiti lokacijske uslove).

Drugi korak  u planiranju je pribavljanje lokacijskih uslova čiji je sastavni deo i Idejno rešenje, zatim katastarsko-topografski plan, kopija plana i izvod iz lista nepokretnosti.

Ako ste pristupili izradi idejnog rešenja u skladu sa informacijom o lokaciji dobrim delom ste adekvatno pripremili dokumentaciju za ishodovanje lokacijskih uslova. U realizaciji idejnog rešenja pomažu i podaci iz katastarsko-topografskog plana, kao i  kopija plana i list nepokretnosti.

Treći korak u ovom procesu je podnošenje zahteva za dobijanje lokacijskih uslova koji se podnosi nadležnoj opštinskoj službi koja izdaje lokacijske uslove.

Svaki Ivestitor koji je je već planirao i realizovao neki objekat zna koliko ovo može biti dugotrajan proces (naročito ako se prvo ne ishoduje informacija o lokaciji) i da su srpljenje i upornost jedini put do realizacije.

Još bih napomenula da je proces ishodovanje lokacijskih uslova od 2015.g značajno efikasniji jer je ishodovanje dokumentacije omogućeno preko sistema za elektronsko podnošenje prijava (eDozvola).

I na kraju,samo da napomenem da je ovo prvi korak na putu do dobijanja građevinske dozvole.

O budućim koracima koji slede u ovom procesu čitajte u narednom blogu.

Bonus za sve čitaoce, besplatan PDF vodič >>>

 

Autor teksta i urednik bloga: Nataša Komljenović dipl.inž.arh.

About Nataša Komljenović

Osnivač i vlasnik agencije za projektovanje i inženjering ArhInGreen iz Novog Sada. Član je Inženjerske Komore Srbije od 2005.godine. Od 2013. godine je licencirani inženjer za energetsku efikasnost i prati permanentnu obuku Inženjerske Komore Srbije u oblasti energetske efikasnosti.

Related Posts

Energetska sertifikacija postojećih objekata

Kod većine stambenih objekata individualnog stanovanja građenih pre 1980.godine termoizolacija fasade nije zastupljena. Stambeni objekti...

Inteligentna fasada – pametna ornamentika

Bolnica Manual Gea Gozzales, Meksiko Siti Nakon što je Meksiko Siti 90’-ih godina dvadesetog veka...

Satelitski snimak ključ za ozakonjenje objekata

Pitanje nelegalnih objekata i njihovog ozakonjenja u decenijama koje su za nama kočili su mnogobrojni...

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*